3 days in Rotterdam & Den Haag | picture diary + tips

En toen was het echt weer back to life, back to reality… De 3 dagen in Nederland met Abel waren de ideale afsluiter van een lange vakantie. Ik ben moe na de voorbije 12 dagen en tegelijk ook opgeladen en klaar voor het nieuwe academiejaar. Maar voor ik over unief en studeren begin, deel ik foto’s van 3 dagen in Nederland waarin we Rotterdam en Den Haag combineerden.  Ik zou Stefanie van It’s a knot niet zijn, moest ik niet per se ook tips willen delen. Lees je mee over de laatste reis van 2016? (Dat vind ik inderdaad even dramatisch als dat het klinkt.)img_8033img_8046img_8069img_8077

De heenreis verliep niet helemaal zoals gehoopt. 1 uur en 15 minuten later dan gepland, kwamen we aan in Rotterdam Centraal. Wat doe je als je hongerig aankomt in Nederland? Inderdaad, de Albert Heijn binnengaan en lunch kopen. Alvorens in te checken in het hostel, aten we op het zonnig stationsplein. We besloten maar meteen naar het museum te gaan waarvoor we tickets hadden. Boijmans Van Beuningen heeft een diverse collectie. Van Rembrandt en Van Gogh tot Warhol en Japans design. Voor ieder wat wils dus. De informatieve en leuk geschreven teksten bij de kunstwerken en de zalen (de stromingen nog eens opfrissen, de lessen Esthetica zijn al zo lang geleden…) vielen ons op.

Voor de rest wandelden we nog rond in de stad en dan vooral in de Witte de Withstraat. ’s Avonds aten we bij Bazar, een gezellig kleurrijk restaurant. Wat ik at, was een soort moussakka. Aardappel, aubergine, tomaat, kaas, je snapt het. 😉
img_8095img_8127-1img_8140img_8150-1Woensdagochtend namen we de Sprinter naar Den Haag. We kunnen wel stellen dat dit het politieke centrum van Nederland isZeer interessant dus. 😉 We liepen door Binnenhof, langs platenwinkels, andere winkels, grachten, gezellige straten én het Internationaal Gerechtshof van de VN. Ondertussen was het Dag van de Vrede. Toeval? Dacht het niet.

Het allerbenieuwdst ben je natuurlijk naar de smullerijen op de foto’s. Bij Bagels & Beans in Den Haag aten we allebei een heerlijke, warme (!!) appel-kaneel muffin. Ideaal vieruurtje tijdens een citytrip als je ’t mij vraagt.

We wisten niet wat of waar, wel dat we Aziatisch wouden avondeten. Het werd Thais bij SOI3 in Rotterdam. Zeg curry en je zegt happy Steffie! Ga erheen en bestel de Massaman (en vraag de veggie versie). Mijn erewoord dat je je het niet zult beklagen.
img_8152img_8169-1img_8173-1img_8179img_8195-1Dag 3 en tijd om het over het hostel te hebben! Aangezien we pas een maand op voorhand besloten om er toch nog samen tussenuit te knijpen, waren er geen betaalbare hotelkamers meer beschikbaar. Gelukkig voor ons, zijn we nog zo jong dat we niet uit de toon vallen in een hostel. 😉 Een privékamer maar gedeelde badkamer. We gokten dat dat geen probleem zou zijn. Juist gegokt. Alles was in orde bij Ani & Haakien. Dat er andere gasten nogal luidruchtig omgingen met de deuren etc., daar kunnen de lieve uitbaatsters niets aan doen. Dat alles proper en gezellig was, is wel hun verdienste. Ook was er een lekker ontbijtje inbegrepen. Koffie, fruitsap, melk, 2 soorten muesli, brood (en een broodrooster), hagelslag, peperkoek,… Nom nom nom! De allereerste foto in dit artikel is er eentje van de woonkamer, holy moly, prachtig toch? Reken daar nog eens bij dat de huiskat Suzy even pluizig is als dat ze eruitziet en je hebt de perfecte plek om te overnachten tijdens een citytrip in Rotterdam. Bovendien slechts 5 minuutjes (of minder zelfs) wandelen van het station en dus pal in het centrum. Handug!

Na een aantal toffe winkels (muziek & tweedehands kleding) op de Nieuwe Binnenweg, doorkruisten we half Rotterdam omdat ik per se bij Bertmans wou lunchen. I know, ik ben een bofkont met Abel als vriendje. Was ik ff blij dat hij het ook de moeite vond! 😀 We lunchten gezond (maar niet duur!), op een terrasje aan het water. Een volgende keer wil ik deze buurt zeker meer ontdekken! Het allerlaatste op mijn Hollandse bucketlist (voor deze reis dan toch) was een ambachtelijke stroopwafel eten. Rotterdam verlaten zonder de Markthal te bezoeken, dat was uit den boze. 1+1=2 dus aten we stroopwafels bij Van Vliet. GODDELIJK

Moest je nu zin gekregen hebben in een uitstap naar Rotterdam en/of Den Haag, dan hoop ik dat je iets zult hebben aan mijn tips! Ik weet niet waarom maar ik vind Nederland geweldig. Een buurland, dezelfde taal (soort van) en toch zo anders. Ik ben er graag, tussen die mooie en eerlijke mensen. In april gingen we 2 daagjes naar Amsterdam trouwens. Daarover lees je hier en hier.

Veel liefs, Stefanie

8 comments on “3 days in Rotterdam & Den Haag | picture diary + tips”

1. Chelsey schreef:

Wat een mooie foto’s! Rotterdam vind ik zelf niet zo heel veel aan (oeps), maar Den Haag wel!

Dat begrijp ik ergens wel, de stad is gewoon helemaal anders 🙂 Dankje! X

2. Djuli schreef:

Mooie foto’s heb je gemaakt! Rotterdam is zooo veel toffer geworden de laatste jaren! Ik mis die stad wel, maar Leuven is natuurlijk ook leuk 🙂

Hihi uiteraard! 😉 Dankje! X

3. Eva schreef:

Ik vind Rotterdam zo’n leuke stad! En laatst was ik ook voor het eerst naar Den Haag geweest. Ook een leuke stad, maar echt heel anders.

Leuk dat je naar Bagels & Beans ging, daar wil ik ook ooit nog eens heen!

1. itsaknotstefanie schreef:

Ik kende de keten nog van 2 jaar geleden in Amsterdam, toen vond ik het ook al geweldig. Zeker eens doen dus! 😀 Daar ben ik het zeker mee eens, dat het heel verschillende steden zijn… 🙂 X

4. Oh ziet er zo leuk ik krijg ook terug zin om een city trip te maken, het is al veel te lang geleden 🙂

1. itsaknotstefanie schreef:

Oh hihi, leuk om te horen! Het was weer helemaal iets anders na mijn vorige reis en toch kon ik het meteen weer appreciëren. 😄

Laat hier een reactie achter over dit artikel :)